Sus fra skogen skaper stolthetsprodukter

Stolthetsprodukter for lokalpatrioter og andre heiagjenger

SUS FRA SKOGEN er en nytenkende gründerbedrift fra Kongsberg som skaper stolthetsprodukter for lokalpatrioter og andre heiagjenger.

Konseptet ble startet i ren begeistring for å ønske å bidra med noe positivt til byen min som jeg er så glad i, Kongsberg – sier gründer Silje Holter. Det er så mye vi kan være stolte av her. Det er helt klart mye bra som gjøres allerede, men vi kan jo alltid bli bedre. Dessuten mener jeg at vi har et stort uutnyttet potensial innenfor turisme og generell synlighet, både med tanke på vår helt unike sølvverkshistorie, men også med tanke på rollen vår i dag som en moderne teknologiby.

Lokaltpatrioter og heiagjenger

Positivitet avler positivitet, og i en vanskelig tid som den vi alle står midt oppi akkurat nå, er det kanskje viktigere enn noensinne å dyrke frem det positive. Vi mennesker har det ofte med å henge oss opp i det negative istedenfor å tenke på alt som er bra rundt oss, men fakta er jo at vi selv kan bestemme hva vi ønsker å fokusere på, så hvorfor dyrke det negative når vi kan dyrke det positive? Dessuten er holdningene våre ‘smittsomme’, og det er jo ingen spøk. Vi kan velge å spre negativitet eller vi kan velge å spre glede – Silje velger uten tvil det siste.

SUS FRA SKOGEN produktene skal hjelpe oss med nettopp dette, å se det beste i alt og alle rundt oss. Tekster som ‘Borte bra, men KONGSBERG best’, ‘Dama mi er fra KONGSBERG, det er derfor hu er så fin’, ‘Typen min er fra KONGSBERG, det er derfor han er så kjekk’ og ‘Jeg er ikke fra KONGSBERG, men jeg kunne ønske jeg var det’ gjør noe med oss, og sprer glede og optimisme i en tid hvor hele verden står på hodet, og både folk og by fortjener litt ekstra positiv oppmerksomhet.

Borte bra men hjemme best

Det er kanskje nettopp derfor Silje setter ekstra stor pris på å jobbe med SUS FRA SKOGEN produktene nå om dagen. Ikke bare er jeg brennende engasjert i å være en del av VEKST I KONGSBERG prosjektet og skryte opp den fine byen vi bor i – sier hun, men tanken om at produktene i tillegg sprer ekstra glede og varme ut blant Kongsbergfolk og andre bra folk som har en tilknytning til byen vår, gjør meg selvfølgelig ekstra glad!

Det å starte opp en bedrift midt i en krisetid kan kanskje oppfattes som et høyrisiko prosjekt, men når man virkelig brenner for noe, er det få ting som kan stoppe Silje i å gjennomføre det hun er i gang med uavhengig av krisetider eller ikke. Tvert imot, trigges jeg nesten mer av nedgangstider enn at de skremmer meg, det er jo i motbakker det gå oppover, hehe – smiler Silje.

SUS FRA SKOGEN har i høst lansert hele 8 nye produkter med til sammen 12 forskjellige design. Produktene kan kjøpes i flere av Kongsbergs butikker eller direkte fra SUS FRA SKOGEN sine egne sider. Det jobbes med å få opp susfraskogen.no med en egen nettbutikk om dagen, men enn så lenge kan dere se produktene og følge med på Facebook kontoen: http://facebook.com/susfraskogen eller Instagram kontoen: @susfraskogen.

Målet er selvfølgelig å videreføre konseptet til andre byer og tettsteder etter hvert, men uten ‘en rik onkel i Amerika’ må man bygge stein for stein, og da er det bare å skynde seg sakte. Hun gleder seg til å gyve løs på 2021 og fortsette på dette spennende eventyret!