Kombinasjonen Bo, Jobbe og Leve skal rekruttere

Vekst i Kongsberg tar nye grep for å møte industriens enorme rekrutteringsbehov. Nye kommunikasjonskonsepter rulles ut og det skal satses på både betalt og fortjent oppmerksomhet fremover.

Teknologibyen Kongsberg har en unik kombinasjon

Den imponerende Kongsbergindustrien har et enormt rekrutteringsbehov, og sammen med resten av næringslivet gir det nye innbyggere varierte jobbmuligheter. Kongsberg har flotte bokvaliteter i Norgestoppen med kultur og natur tett på. Teknologibyen Kongsberg er en unik og sterk merkevare som det skal bygges enda større kjennskap og bevissthet til.

Kampanjen som rulles ut nå er et forsøk på å skape en mer Teknologiby assosiasjon i alt av materiellet som brukes. Tidsplanen for dette økte fokuset er 3 år, og det planlegges arrangementer som vil gi oss medieoppmerksomhet samtidig som vi fortsetter med noe betalt annonsering. I desember og januar vil det være bo og jobbe fokus i sosiale medier som linkes til rekrutteringssider, boligportal og opplevelser på www.kongsberg.no/. Se kampanjesider her.

Ønsker noen av dere som aktører i Teknologibyen å benytte seg av noe av dette kampanjeinnholdet så kontakt oss. Kampanjearbeidet er et samarbeid med Godt Sagt og Los&Co.

 

Rekrutteringen og innbyggerveksten fortsetter å øke. Satser mer

Kongsberg Defence & Aerospace melder om mer enn 500 nyansettelser så langt i år. Byens øvrige næringsliv vokser også. Men vi ønsker at enda flere av de som jobber her også flytter til Kongsberg.

I 2021 var innbyggerveksten på ca 0,7%, og det er ikke nok til å dekke rekrutteringsbehovet. Derfor må vi satse enda hardere på å vinne fram i denne kampen om menneskene. Synlighet, kjennskap og bevissthet utad er hovedprioritet.

I 2021 vokste innbyggertallet i Kongsberg med ca 170 personer. Så langt i 2022 har dette tallet ca doblet seg. Det har kommet mange flyktninger fra Ukraina som har skapt litt usikkerhet rundt SSB tallene vi har mottatt, men innenlands innflytting korrigert for flyktninger er likevel større enn i fjor.

Meld deg på frokostmøte

Ønsker du å høre med om denne kampanjesatsingen, så meld deg på frokostmøte 1.desember fra 0830-0930