Bo og Jobbe kampanjen er igang

Den felles kampanjen som skal rekruttere ansatte og innbyggere til Kongsberg ruller i disse dager ut i sosiale medier.

Selger hele Kongsbergpakka

Målsetningen med denne felles kampanjen i sosiale medier er å bygge videre på omdømmet til Teknologibyen Kongsberg, samt øke interessen rundt jobb- , bo- og fritidsmulighetene.  Det er veldig viktig å synliggjøre helheten med samfunnet i denne internasjonale småbyen. Folk er ikke bare ute etter en bra jobb, hele samfunnet må fungere.

På landingsiden for kampanjen kan man klikke seg videre til ledige stillinger, boligprosjekter og opplevelser i Kongsberg. Trafikken videre til bedriftene som søker etter folk samt boligportalen er sentrale måleindikatorer. Alt disse parameterne med flere til blir nøye målt og overvåket

– Vi er spent på om aktørene opplever økt trafikk i kampanjeperioden, sier kommunikasjonssjef i Vekst i Kongsberg,  Sverre Engelstad. Verdien av dette må sees i sammenheng med andre markedstiltak som de ulike bedriftene har hver for seg. Kunnskapen underveis rundt hva som fungere vil bli brukt til å optimalisere kommunikasjonsarbeidet framover.

Det er også viktig at aktørenes egne nettsider linker tilbake til www.kongsberg.no når det skal fortelles om hva byen kan tilby. – På denne måten skaper vi en bedre og mer helhetlig kundereise og øker trafikken for alle parter, sier Engelstad.

Alle bedrifter som rekrutterer og boligaktører som har prosjekter på markedet bes følge nøye med på landigssiden og informere Vekst i Kongsberg om endringer i informasjonen som ligger ute.