Sølvgruver og camping er fortsatt mest populært
Sølvgruver og camping er fortsatt mest populært
Reiselivsbransjen, Kongsberg Næringsforum og Vekst i Kongsberg gjennomførte for 3.året på rad en kampanje for sommeropplevelser i Kongsberg. Kampanjen gjenbrukte fjorårets innhold og fikk gode resultater
Målsetningene med kampanjen er å sette Kongsberg på sommerkartet og genere trafikk til kongsberg.no og til reiselivsaktørenes egne nettsider. Innhold (tekst, filmer, bilder) fra fjorårets kampanje ble gjenbrukt og det meste av ressursene ble lagt i annonsering på sosiale medier.
Kongsbergs mest populære attraksjon gjennom mange år, Sølvgruvene ble brukt strategisk som trekkplaster for å få folk til byen. Dette skaper også verdi for resten av reiselivet i Kongsberg.
Digitale resultater
Resultatmessig ble det lavere tall på annonsevisninger, men klikkprosenten gikk veldig fram. Dvs. at annonsene var veldig relevante for målgruppene. 75.000,- i annonsering, 2,32 mill.visninger, 32.000 klikk/1,4%. Google Søk er den mest effektive kanalen.
Sølvgruvene hadde over 4000 besøk på kongsberg.no og over 3000 av disse klikket seg videre til Bergverksmuseets egne sider. Badeplasser, Gokart og Lågdalsmuseet følger på plassene deretter. Camping er fortsatt den meste populære overnattingsformen. Cafe Pi og Makronpikene er de mest populære serveringsstedene.
De besøkende bruker i snitt 2 minutter på kongsberg.no, dvs. at de finner relevant innhold der.