Resultater fra kampanjene

Se tall og resultater fra innbygger- og reiselivskampanjene

3 kampanjer i 2020

Innbyggerkampanjen startet ca 1.juni, mens reiselivet har hatt kampanje både i sommerferien og høstferien. Prosjektet har høstet mange gode erfaringer som vi kan ta med oss i det videre arbeidet. Samarbeidet mellom de ulike boligaktørene og reiselivsaktørene har blitt mye tettere gjennom dette arbeidet.

Innbyggerkampanjen har siktet seg inn på målgruppene 25-40 år bosatt i Osloregionen, mens reiselivskampanjene har rettet seg mot aktive unge familier med mellomstore barn i 1-2 timers radius fra Kongsberg, hyttefolket og byens egne innbyggere.

Kampanjene har annonsert på Google, Facebook, Youtube, Instagram, Amedia og Finn.no, og har bidratt til en høy digital synlighet for Teknologibyen Kongsberg.

Sammen setter vi Kongsberg på kartet.

 

Tall fra Innbyggerkampanjen så langt

Innbyggerkampanjen kjører ut 2020 og hovedbudskapene har vært mer bolig for pengene – mer plass – kort vei til alt – få mer tid i hverdagen. Kampanjen har et totalbudsjett på 500.000,-

  • Kampanjen har så langt generert over 16.000 besøk på kongsberg.no
  • Kampanjen har generert over 2600 besøk inn på Boligportalen og over 400 besøk videre inn til boligaktørene
  • Ledige stillinger i Kongsberg har hatt over 1.500 besøk i samme perioden

Rekkevidden til kampanjen totalt så langt

  • Facebook/Instagram – 528.000 annonsevisninger / 61.370 videovisninger / 5.740 klikk
  • Google
    • 3.760.000 annonsevisninger / 10.070 klikk
    • 50.600 søkevisninger / 460 klikk
    • 15.000 videovisninger på Youtube / 47 klikk
  • Finn.no (oktober) – 553.883 annonsevisninger / 714 klikk
  • LP/Amedia (juni) – 72.650 annonsevisninger / 114 klikk

Tall fra høstkampanjen

Høstkampanjen var på lufta i ukene 39 og 40. Den hadde et budsjett på ca 90.000,- der mange av reiselivsaktørene selv også bidro økonomisk. Til sammenligning hadde sommerkampanjen et budsjett på ca. 250.000,- og denne ble finansiert i sin helhet av eksterne midler utenfor Vekst i Kongsberg.

Rekkevidden for kampanjen var:

  • Facebook – 246.150 annonsevisninger / 4.830 klikk
  • Google Ads – 1.406.781 annonsevisninger / 3.372 klikk
  • Google søk – 17.200 annonsevisninger / 1.020 klikk
  • Google organisk søk – 1.104 klikk
  • Totalt 10.326 besøk inn på landingssiden på kongsberg.no
  • Målgruppene fra Buskerud og Vestfold har klikket mest

Kampanjen genererte over 1.000 besøk videre til aktivitetenes egne nettsider. De som fikk mest besøk var:

  • Stollvandring
  • Stisykling
  • Gokart
  • Spa
  • Fottur

Tall for hele kongsberg.no

Siden lanseringen av nye sider ca 1.februar 2020 har kongsberg.no opplevd en veldig stor økning av besøk. Antall nye besøk er tett knyttet til kampanjevirksomheten og da spesielt sommerkampanjen. Vi har fortsatt en stor jobb foran oss med å hele tiden generere relevant innhold for å øke den organiske interessen for Teknologibyen Kongsberg.

kongsberg.no har totalt sett hatt over 184.000 besøk siden lansering 1.februar.

  • Gjennomsnittlig tid på siden – 00:49 sek
  • Fluktfrekvens 33,11%