Bilde av kommunestyresalen under utdelingen.

Vi fikk skiltdiplom!

Prisdryss under kommunestyret i går og Kongsberg 400 fikk en vi også!
Bilde av stolte mottakere av skiltdiplomet! Fra venstre Ingrid Forbod fra BDO (tidligere Godt Sagt), Silje Holter fra Studio-S og Laura H. Sletbakk prosjektleder for Kongsberg 400

Jubileets første utmerkelse

Det ble veldig stas under kommunestyret i går da vi mottok skiltdiplomet for logo og grafisk program.

Juryen bestående av medlemmer fra utvalget for kultur og oppvekst begrunnet utmerkelsen med:

«Logoene er godt lesbare og formidler på en god måte byens historie og utvikling fra Christian IV til idretten og musikken. Vi ser elementer fra nåtidens Kongsberg, i tillegg viser det en by som ønsker å være internasjonal. Hele programmet er elegant og lesbart. Det står seg kunstnerisk over tid.

Godt Sagt (nå BDO), Studio-S, Kongsberg 400 og en bred prosjektgruppe fra forskjellige bedrifter i Kongsberg var med å utarbeide kommunikasjonsstrategien og den grafiske profilen til jubileet».

Vi i Kongsberg 400 er veldig stolte og heldige av å kunne samarbeide med så mange flinke folk!

 

 

Takknemlige for samarbeidet og tilliten

Silje Holter fra Studio-S og Ingrid Forbord BDO Buskerud (tidligere Godt Sagt) er veldig fornøyde med skiltdiplomet.

– Vi er veldig takknemlige for å ha mottatt denne prisen! Formålet med designet har under hele prosessen vært å begeistre og løfte frem alt det fine Kongsberg har å være stolt av, og samtidig skape et brukervennlig og tidløst design som står seg godt over tid.

Designet er i tillegg i stadig bevegelse på den måten at det skapes nye elementer i form av spesialtilpassede silhuetter til byens mange arrangementer, og spennende produkter som vil dukke opp gjennom jubileumsåret. Det er en fryd å nå se hvordan byen begynner å pynte seg til fest, og jeg gleder meg stort til fortsettelsen! Tusen takk for tilliten, sier Silje Holter fra Studio-S. 

Ingrid Forbord BDO Buskerud takker for tilliten.

Teamet i tidligere Godt Sagt, nå BDO Buskerud, har vært med på Kongsberg 400 hele veien, med kommunikasjonsstrategi som første leveranse. Et viktig steg på veien var en felles workshop der mange ulike roller i prosjektet deltok. På denne måten fikk vi sikret det strategiske grunnlaget for alle kommunikasjonsaktiviteter og profilen, fra starten av.  

Etter at kommunikasjonsstrategien var ferdigstilt ble det enkelt å se hvilken jobb den kreative og synlige biten, logoen og profilen skulle gjøre. Designsystemet vi bygget for Kongsberg 400 gir mange muligheter og tilrettelegger for fleksibilitet i bruken. Vi er stolte av både samarbeidet med Studio S, med kommunen og ikke minst resultatene. 

Det er veldig hyggelig at vi fikk tillit til å jobbe på den måten som vi mener gir de beste resultatene, og at disse resultatene har blitt lagt merke til! Vi ser frem til at hele byen er kledd i festdrakt, sier Ingrid Forbord fra BDO Buskerud. 

Bilde av festdrakt-logo med himmelrød bakgrunn.

Grafisk profil og kommunikasjonsstrategi

Kongsberg 400 har fått utarbeidet en grafisk profil og en kommunikasjonsstrategi.

Visjonen for begge er å samle og begeistre – gi stolthet og sterkere samhold.

De tar utgangspunkt i Kongsberg kommune sine kjerneverdier.

  • Raushet
  • Nyskapende
  • Åpenhet
  • Stolthet