Kjerstin Johansen senterleder på Stortorvet

Samarbeid om markedsføring av Kongsberg

Vekst i Kongsberg har startet et stort samarbeidsprosjekt om bruk av byskjermer. Mange aktører har sagt ja til å bli med og det er plass til flere!

Samarbeider om markedsføring!

Tilbudene i Kongsberg skal markedsføres og i den sammenheng har Vekst i Kongsberg startet et samarbeidsprosjekt med flere aktører i Kongsberg om bruk av digitale skjermer.

Målet med prosjektet er å synliggjøre alt som skjer i Kongsberg og www.kongsberg.no som kommunikasjonskanal. Vi ønsker å øke trafikken på nettsiden og våre sosiale medier. I tillegg bruker vi Kongsberg.no som hjemmeside for Kongsberg sitt 400-års jubileum. Den skal være en god plass å finne informasjon om byens tilbud for innbyggere, studenter, besøkende og turister.

Det skal lages innhold for alle sesongene og konseptet skal være basert på kontrastene i Kongsberg. Alt fra verdensledende teknologi til storslått natur. Fra Jazzfestival i sommervarmen til frostrøyk og skiglede.

Flere aktører er med!

Vi samarbeider foreløpig med Hotell 1624, Grand hotel, Gyldenløve hotell, Stortorvet, USN og Fagskolen. Her skal innholdet vises på alle hotellrommene, lobbyene, skjermene på Krona, den store skjermen over rulletrappen på Stortorvet og våre egne skjermer på Kongsbergtoppen etc. Vi er veldig glade for at så mange ønsker å bidra til prosjektet og dele på skjermene sine.

– Det er helt fantastisk at så mange har blitt med på prosjektet. Nå skal vi sammen markedsføre alt det fine Kongsberg har å by på. Det er mye som skjer i Kongsberg gjennom året og vi nærmer oss et stort jubileumsår. Vi håper dette vil hjelpe til at flere benytter seg av tilbudene byen har å by på, enten om det er en konserter, show, et restaurantbesøk, shopping, turmuligheter og mye mer. Kongsberg.no er full av aktiviteter og arrangementer, og her skal det være noe for enhver smak, sier ansvarlig for prosjektet Kenneth Halland.

 

Stortorvet er med

Kjersti Johansen senterleder på Stortorvet

Jeg synes samarbeidet på tvers av flere selskaper er utrolig viktig for å forsterke Kongsberg som by.Derfor har vi markedsført Kongsberg Agenda, Jazzfestivalen og nå Kongsberg.no på vår fantastiske animasjonsskjerm. Vi er en stor møteplass med masse besøk og ønsker med dette å bringe flere mennesker til byens fasiliteter, sier Kjerstin Johansen senterleder på Stortorvet.

 

Hotell 1624 er med

For oss som en viktig reiselivsaktør er det veldig viktig å vise fram hva byen vår har å tilby til våre hotellgjester.  At byen fyller 400 år i 2024 er det ekstra stas for oss på Hotell 1624 mtp. hotellnavnet, sier hotelldirektør på Hotell 1624 Dana Ali. 

 

Grand Hotel er med

Som reiselivsaktør er det viktig å vise frem hva Kongsberg har å by på. Vi gleder oss også stort til å feire byen vår som er 400 år, i tillegg fyller hotellet 60 år i 2024. Så 2024 er et stort år som må feires, sier direktør på Grand Hotel Kongsberg Charlotte Odden. 

 

Har dere digitale skjermer og vil være med på prosjektet?

Ta kontakt med Kenneth Halland

Epost: kenneth.halland@kongsberg.kommune.no

Følg oss på sosiale medier!

Facebook

Instagram

Tiktok