For frivillige

Landsskytterstevnet 2025 i Kongsberg søker engasjerte frivillige som har lyst til å bidra med å arrangere tidenes idrettsarrangement. 

Det er en topp motivert gjeng som jobber frem planene og detaljene. Håper du er motivert til å være med. Vi vil gjerne ha deg med!

Vilkår for frivillige

Vi har utarbeidet noen enkle generelle vilkår. Her kan du lese vilkårene for deg som en frivillig for Landskytterstevnet 2025 og hva vi som arrangør forplikter oss til.

Slik foregår registreringen

Vi har systemet Rubic hvor alle våre frivillige registrerer seg. Det er bare å følge retningslinjene som kommer opp på skjermen etter at du har trykket på knappen over.

Det første som skjer er at du oppretter en bruker, i neste steg oppgir du hva du kan tenke deg å bidra meg. Du kan velge mellom mange forskjellige oppgaver og funksjoner. Se nærmere beskrivelse i kolonnen til høyre.

Når du har registrert deg, vil du motta en bekreftelsesepost. Senere vil du motta en ny epost når vi har gått igjennom registreringen din og godkjent den.

Når det har gått noe tid, og arrangementet nærmer seg, vil vi igjen kontakte deg for tildeling av vakter.

Vårt frivilligsystem Rubic vil bli brukt som informasjonskanal til alle som har registrert seg som funksjonærer og du kan allerede nå laste ned en app hvor du etterhvert vil få mer informasjon om både samlinger, fagmøter, kick-off og andre spennende ting om LS. Her vil du også ha oversikt over vaktene dine.
Se en video om hvordan du kan komme igang med «Rubic Connect for funksjonærer».
Last ned appen «Rubic Connect» i Google Play eller App Store.  Her kan du logge deg inn med brukernavn og passord som du opprettet ved registreringen. Husker du ikke brukernavn og passord trykke på «glemt passord eller aktiver bruker? « så får du tilsendt en mail hvor du kan opprette et nytt passord eller brukernavn. Ikke trykk logg inn med Vipps første gangen, siden dette ofte blir duplikat.

Trenger du hjelp ta direkte kontakt med Rubic Support.

 

Vi håper du vil delta og registrerer deg i da!

Beskrivelse av arbeidsoppgaver

Administrasjon
Administrasjonskomiteen har ansvaret for at funksjoner som omhandler innkreving av premieavgift, utlevering av premier, korrigering av oppropslister, punching, resultatservice på arena og klagemur blir tilstrekkelig bemannet. Her vil du finne funksjoner som omhandler arbeid med premiering, registrering og souvenirsalg.

Arena
Arenaen er samlingsplass, og svært viktig for opplevelsen til både skyttere og besøkende. Arenakomiteen med leder har derfor en viktig oppgave med å plassere alle enheter som kreves på en god arena som publikumsområde, arenaproduksjon, NRK produksjon, lekeplass, salgsboder, kiosker og toaletter. Her vil du finne funksjoner som rigging, avfallshåndtering og renhold.

Forpleining
Et godt forpleiningstilbud til skyttere og publikum er en nødvendighet på LS arenaen. Hovedserveringen foregår fra et stort mattelt sentralt på arenaen. I tillegg settes det ut kiosker på strategiske steder på arenaen, i pressesenteret og i feltløypa. Her finner du funksjoner som administrasjon/logistikk, betjening av kiosk og arbeid i mattelt.

IKT
IKT komiteen har ansvar for infrastruktur i form av nettverkskabling mellom ulike bygg, samt strømopplegg med nødstrøm. Her ligger funksjoner som elektrikere, nettverksmedarbeidere, samband og servicepersonell

Innkvartering
Skyttercampen er den viktigste innkvartering for skyttere flest under Landsskytterstevnet. LS 2025 har et bredt utvalg av camper. Vi har camper nær arena og nær byen. Campene blir godt bemannet fra 08.00 til 20.00 med tilkallingsvakt ut over vanlig åpningstid. Her finnes funksjoner som bookingansvarlige, campingledere, campingverter, avfallshåndtering og renhold, rigging m.m

Skyteteknisk
Skyteteknisk komité har ansvaret for alle skyteøvelser under stevnet. Komiteen organiseres med en overordnet leder, samt egne ledere for følgende grener: Bane 100m, Bane 200m, Grovfelt, Finfelt, Stang og felthurtig, NM skogsløp, Militært NM og Våpenteknisk.

Hver sektor har egne komitémedlemmer/hjelpere som støtter de ansvarlige. Her finnes oppgaver som vegetasjonsrydding, rigging av standplasser, våpenkontrollører og dataoperatører.

Sikkerhet/Parkering
Det er mye trafikk i forbindelse med ett slikt arrangement, så det vil være behov for vakter som dirigerer trafikken og sørger for at parkeringskapasiteten utnyttes godt.

Det er også viktig å ivareta sikkerheten på ett så stort arrangement, så det vil være behov for både ordensvakter, brannvakter, trafikkdirigering og parkeringsvakter.

Se flere detaljer om de forskjellige funksjonen når du er i gang med registreringen.