Over 100.000 besøkende til kongsberg.no

Kongsbergs felles nettside, kongsberg.no har i 2021 doblet sine besøkstall fra 2020

En dobling fra 2020

Web trafikken inn på kongsberg.no har hatt en flott utvikling det siste året. Kampanjetrafikken fra innbyggerkampanjer, reiselivskampanjer og rekrutteringskampanjer og kampanjer for Det Grønne Skiftet i industrien leder mange «kunder» inn til Teknologibyens felles nettside. Gjennomsnittlig lesetid og hvem som leser og fra hvor de finner oss er data som analyseres nøye. Målgruppene fra Osloregionen nås med kampanjer i sosiale medier, men vi ser også at Kongsbergs egne innbyggere bruker siden mye for å finne relevant info om byen.

– De økte besøkstallene handler om mer og tydeligere kommunikasjon. Budsjettene har vært de samme som i 2020, men vi har klart å spisse budskapene enda bedre, sier Engelstad.

– Kampen om menneskene i regionen er knallhard og det handler om digital beliggenhet, sier kommunikasjonsansvarlig i Vekst i Kongsberg Sverre Engelstad. Ca. 90% av alle kjøp, både B2B og B2C starter med et Google søk så det er helt avgjørende å være tilsted med relevant informasjon for Kongsberg skal være i folks bevissthet

Hva er de besøkende interessert i?

Gjennom målinger og analyser kommer det tydelig fram hva brukerne av kongsberg.no er interessert i innenfor de ulike områdene. Det følges godt med på hvilke boligtyper, jobbmuligheter, opplevelser, spise- og overnattingsteder som blir klikket mest på. Dette er nødvendig kunnskap for å spisse budskapene ytterligere i tiden fremover. Det handler om å drive mest mulig digital trafikk inn til de respektive aktørenes egne nettsider som igjen forhåpentligvis fører til økt salg hos bedriftene i Kongsberg.