Mer målrettet annonsering

Teknologibyens felles rekrutteringskampanje hadde enda mer kvalitet over annonseringen i jul- og nyttårsperioden

Gode tall for kampanje i runde 2

Kongsberg Næringsforum og Vekst i Kongsberg samarbeidet i jul- og nyttårsperioden om felles rekruttering til Teknologibyen Kongsberg. Mange av byens bedrifter var med på denne 2.runden. Kampanjetallene viser enda mer målrettet kommunikasjon mot de målgruppene vi ønsker å treffe.

– Kampanjetallene viser at vi treffer målgruppene med enda mer relevant innhold. Vi ser at av andelen besøkende til landingssiden så klikker flere seg videre til bedriftenes respektive stillingsannonser enn i forrige runde i høst, sier kommunikasjonsansvarlig for Vekst i Kongsberg Sverre Engelstad. Det var 36% i forrige runde i høst, mot 43% nå.

Total genererte kampanjen over 2000 klikk inn til bedriftene. I tillegg til å skape større interesse for ledige jobber, er også noe av hensikten med kampanjen å bygge en større bevissthet og et bedre omdømme for Kongsberg. – Mange små drypp og kontinuerlig synlighet fra Teknologibyen gjør at folk har oss mer i bevisstheten, sier Engelstad.

Rekrutteringssiden skal holdes oppdatert og levende i perioden utover, også mellom annonseringsrundene. Det genereres mye trafikk til kongsberg.no fra andre kampanjer som igjen vil skape trafikk inn til de ledige stillingene. KNF og Vekst i Kongsberg vil samarbeide om flere kampanjer utover i året.