Dette klikkes det mest på

Se det mest populære innholdet på kongsberg.no i 2021. 75% av trafikken kommer på mobil og det leveres ca. 45.000 klikk videre til aktørenes egne nettsider.

Reiseliv og sølvgruvene er mest populært

34.000 klikk på opplevelser og reiseliv i 2021. Sølvgruvene troner på topp med nesten 11.000 klikk langt foran plass 2 og 3 som er dresin på Numedalsbanen og Kongsberg kirke. Opplevelser og reiseliv har fått mye synlighet grunnet 3 felles kampanjer i 2021.

Flytte til Kongsberg og jobbmulighetene

På 2.plass med nesten 9.000 klikk ligger Flytte Til Kongsberg innbyggerkampanjen. På 3. plass følger Jobbmulighetene i Teknologibyen Kongsberg med 7500 klikk som er en felles rekrutteringskampanje og en jobbportal med synliggjøring av ledige stillinger. Det som også er svært gledelig er den lange tiden folk bruker inn på sidene med over 6 minutter i snitt for Jobbmuligheter og over 3 minutter i snitt for Flytte til Kongsberg kampanjene. Begge kampanjene generer 1000-vis av klikk inn til de respektive bolig- og bedriftsaktørene.

Populære boliger, overnatting og spisesteder

Leiligheter og rekkehus er de boligtypene det klikkes mest på. Camping er det mest populære overnattingstilbudet og indisk mat er det folk vil ha mest av alt.

Over 100.000 besøkende i 2021

Kongsbergs felles nettside, kongsberg.no har i 2021 doblet sine besøkstall fra 2020.

Web trafikken inn på kongsberg.no har hatt en flott utvikling det siste året. Kampanjetrafikken fra innbyggerkampanjer, reiselivskampanjer og rekrutteringskampanjer og kampanjer for Det Grønne Skiftet i industrien leder mange «kunder» inn til Teknologibyens felles nettside. Gjennomsnittlig lesetid og hvem som leser og fra hvor de finner oss er data som analyseres nøye. Målgruppene fra Osloregionen nås med kampanjer i sosiale medier, men vi ser også at Kongsbergs egne innbyggere bruker siden mye for å finne relevant info om byen.

– De økte besøkstallene handler om mer og tydeligere kommunikasjon. Budsjettene har vært de samme som i 2020, men vi har klart å spisse budskapene enda bedre, sier Engelstad.

– Kampen om menneskene i regionen er knallhard og det handler om digital beliggenhet, sier kommunikasjonsansvarlig i Vekst i Kongsberg Sverre Engelstad. Ca. 90% av alle kjøp, både B2B og B2C starter med et Google søk så det er helt avgjørende å være tilsted med relevant informasjon for Kongsberg skal være i folks bevissthet