Home Weather linked print
Your Ad Here

Har du tenkt å søke PopUp Kongsberg?

 title=

Har du tenkt å søke PopUp Kongsberg, men sitter fortsatt med noen spørsmål? Her får du svar på noen av de mest stilte spørsmålene;

Kan det gjøres noe med fargen på veggene?

Ja, fargen vil endres til hvit eller lys grå. Vi kommer til å ta hånd om dette i samarbeid med deltakerne som velges ut.

Hvilke krav er det til kassa-system?

Vi stiller ingen krav ut over alminnelig regelverk. iZettle (der også kontantsalg kan registreres) og Vipps vil i mange tilfeller være helt tilstrekkelig. Vi ser på en mulighet for samarbeid om en felles løsning, men dette må vi i tilfelle komme tilbake til.

Hva betyr det at vi måles, og hvem får vite om omsetningen vår?

Siden PopUp Kongsberg er samarbeid med et forskningsprosjekt, blir dere målt på omsetning, kundetrafikk, kundetilfredshet og dere blir intervjuet. Forskerne får tilgang til dette, men materialet behandles konfidensielt, HSN står som ansvarlig databehandler. I tillegg får juryen som skal kåre beste deltaker delvis tilgang. Det blir ikke publisert materiale som identifiserer hver deltaker. Dersom det publiseres i grupper (type virksomhet) skal det etter alminnelige regler være minimum 3 i hver gruppe.

Når kan/må vi bruke lokalene?

Du får søndagen før uka di til å gjøre lokalene i stand. Du er forventet å holde åpent i uka, i omtrent ordinær åpningstid for området (ca 10-16, langåpent på torsdag), men har også mulighet til å ha åpent senere og på lørdag, om du ønsker. Lokalene skal være tømt lørdag kveld, senest midnatt.

Hvordan fungerer renhold og forsikring?

Du rydder og vasker ut selv, det vil si fjerne det som ikke skal stå igjen, vaske over gulvene og eventuelle flekker. Det vil si ikke «utvasking», men at lokalene skal være slik du ville ønske å finne dem selv.

Du må selv ha forsikring av varer og løsøre / innbo. Vi skal se på mulighet for kollektiv løsning for dette, men det kan være vanskelig ettersom vi ikke har kontroll på hvilke varer dere har i lokalene.

Er det ok at vi har omsetning i nettbutikk parallelt?

Definitivt ok! Tilstedeværelse i flere plattformer parallelt vil antagelig være avgjørende i mange bransjer, og det er positivt at deltakerne prøver ut nye modeller og forretningsformer.

Krav til søknaden

Søknaden skal ikke være en barriere for å søke! Vi har skissert hva vi ønsker i en søknad, så vi har et grunnlag for å vurdere hvem som kan lykkes. Men det er vesentlig bedre å sende en kort søknad enn ikke i det heletatt, og ingen vil bli ekskludert på grunn av formalia i søknaden. Vi ønsker flest mulig gode deltakere!

PopUp Forum

Første PopUp Forum for deltakerne blir 13 mars kl 11-13, i butikklokalene, så sett gjerne av datoen. Første samling kommer vi til å snakke om hvilke behov dere har, og hvilke muligheter for samarbeid som finnes. Dersom dere ønsker, kan vi hente inn foredragsholdere eller ressurser som kan være nyttige for dere senere.

Hvis det er noe annet dere lurer på, ta gjerne kontakt. Vi legger til rette så godt vi kan. Vi kommer til å lage et utkast til kontrakt for deltakerne som vi legger ut, og som baserer seg på informasjonen som er gitt til – dette skal ikke by på overraskelser.